tisdag 8 oktober 2013

Lite mat också

Idag skulle jag smöra lite för sambon och då blir det wok :-) den här gången tog jag färska grönsaker istället för frysta, så mycket godare det blev! Wok på kyckling, paprika, vattenkastanj, squash, morot, sockerärtor och minimajs, blandade i sweetchilisås och oystersås, rörde runt äggnudlar på slutet och voila - dagens middag på en fiskvart!

Igår: proteinpannkakor (vanliga hederliga, fast några delar grahamsmjöl och proteinpulver med vaniljsmak). Serverades med stekta hallon (för att tina de;-) ) och philadelphiaost - man tager vad man haver, blev supergott!

Proteinbars (a la Olga Rönnberg) blir perfekta efter träningspassen men även som mellanmål tillsammans med en frukt t.ex. Jättegoda! Istället för att täcka de med choklad så rullade jag de i kokos eftersom jag undviker choklad (i onödan) när jag ammar.
*  *  *
Igår jinxade jag bort kvällen: mitt Majamys och Os egentid blev mitt fördärv. Skrik som fick min bägare att rinna över och tårarna att spruta. Det är inte bara mys, gos och glitter här om dagarna - om nu någon tror det med en 2-månaders.... ;-) men det är okej att bryta ihop, det är t.o.m. så jävla skönt och välbehövligt ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar