torsdag 4 juli 2013

Pysseldagar

Det är så mycket som ska göras innan bebisen kommer :-) jag har riktig pysselverkstad hemma vissa dagar. Har sytt gardin, täcke, kudde, påslakan och örngott till barnvagnen, täcke till sängen, skötbäddsunderlägg, filtar och håller nu på med snuttefiltar, påslakan och små figurer till en mobil som ska hänga över skötbordet.

När jag inte har lust att sy då har jag gjort barnrummet. Nu är även listerna uppe! Det som saknas är dörren (och foder runt den) annars är det färdigt! Taklisterna var ju ett jäkla gytter att få på plats. Gera hit och dit och fy fan! Fick ett och annat psykbryt...

Igår tvättade jag alla sängkläder, spjälskydd mm, skruvade ihop spjälsängen och bäddade. Åååh va gulligt det blev! Bild senare.

Kvar att göra: fylla frysen med mat, muffins och bröd :-) , tvätta vagnen, köpa babyskydd, flytta om i hallen nere, hämta lite saker hos pappa (kista, gamla lådor mm), sätta in dörren, köpa matta, spackla och måla hallen uppe, lägga in nytt golv, sätta upp ledstång, måla trappan, sätta upp spaljé och måla taket. Nästa vecka kommer snickar-brorsan med ny yttertrapp! Det blir guld. Jodå, finns en del att göra... däremellan ska jag vila lite och ta det lugnt. Och kanske hinna vara med social med familj och vänner. Öööh ??

Igår åt vi kycklingsallad med feta och cantaloupmelon - mycket gott. Man ska ju även hinna laga mat varje dag. Ja just de.

2 kommentarer:

  1. Underbart...nu boas det på riktigt ser jag...ingen lek längre! Varken vad gäller boande eller krämpor ;) Jag städade ur lakanskåpet häromdagen och hittade flera olika set med barnpåslakan, både pojk- och flick samt "neutralt". Så: om du önskar/får behov av fler än de du redan har så är det bara att hojta till! Stooor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej helt rätt Mia, nu är det ingen lek längre! ;-)
      Oh jag vill jättegärna ha fler påslakanset! Jag hör av mig efter helgen när vi är hemma igen, är på "semester" nu :-) så ödmjuk vi göra affärer. Kramar bästa Mia ♥

      Radera