måndag 29 juli 2013

Sommaren är kort....

...men helt underbar. Och jag har haft turen att verkligen kunna njuta i sommar. De senaste dagarna har varit mäktigt fina med värme, sol, familjen, god mat och massa bad. Jag älskar att bada!  :-) vi bor nära havet och har båda två föräldrar som bor ännu närmare havet så vi har tur på det visst. Men visst finns det en dröm om ett eget litet ställe precis vid havet och kunna vakna till vågskalpet för ett morgondopp. Livskvalitet.

Magen hänger med den med, vecka 38+4 idag. Vi tog t.o.m. en promenad på totalt 6 km i lördags. Skönt då men inte jätteskönt efteråt :-) då fogarna gav sig tillkänna rejält och kroppen bev allmänt öm och svårhanterbar (läs: aj, oj, hjälp mig upp, jag kan inte röra mig osv.).

Vi förbereder oss här hemma: BB-väskan typ packad, barnvagnen renbäddad och redo, babyskydd kommer på posten om 1-2 dagar, frysen full med mat, kroppen ger mig några småsignaler... är vi beredda? Det vette fan. Men det är bara köra :-)

7 kommentarer:

  1. Åh gud så spännande! Det är riktigt nära nu ❤

    SvaraRadera
  2. Ja snart är det dax :-) spännande! Det kommer gå super. Lycka till ♡

    SvaraRadera
  3. Ja det är olidligt spännande :-) ! Tack söta ni ♥♥

    SvaraRadera
  4. Beredd blir man nog aldrig, men det brukar bli bra i slutänden ändå :)Är så spännande men känns riktigt gammalt att bli faster :/

    SvaraRadera
  5. Blev faster vid tjugotvå års ålder, ung var man, men oj va roligt det var.

    SvaraRadera
  6. Jag läääängtar så sjukt mycket efter eran pärla och få veta hur allt gick!! Fast som sagt kanske är bäst om den håller sej kvar i magen under båtveckan ;-)

    SvaraRadera
  7. Hihi ja det vore lämpligt att vänta en vecka till :-)
    Faster är det nya moster - ung, fräsch och vacker!

    SvaraRadera