måndag 2 september 2013

Postnatal träning

Efter en graviditet är inte kroppen som förut. No shit. Det vet alla. Vad alla inte vet är att det kräver väldigt specifik träning för att återfå styrka och stabilitet - i bäckenbotten och de stabiliserande rygg- och magmusklerna. Först efter det kan du introducera "vanlig" träning i livet igen. Jag är inte på något vis någon expert på området men vet tack vare min utbildning ett och annat. Så nu gäller det att praktisera det på sig själv. Lättare sagt än gjort. Och det är heller inte den roligaste träningen. Roligt det är att köra skiten ur sig på gymmet, på gruppträningen eller ute i spåret - med de små djävulshornen som sticker fram. Det här är inte så. Inte ens lite. Men om jag gör den här träningen ordentligt så kommer jag få plocka fram mina horn och köra skiten ur mig igen :-) tänk att det kan va så kul?

Idag tränas det innan uppstigning, medan Maja sover sött bredvid ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar