söndag 5 januari 2014

Mål 2014

Nu har jag landat i vad jag ska ha för målsättning träningsmässigt 2014. Här är mina mål för första halvåret:
★springa stadsloppet under 33 min
★hålla vikten under 70 kg
★klara och hantera handstående
★klara och hantera kråkan
★äta för att må bra
Träningen kommer se ut såhär:
♣Yoga minst 1 gång/vecka
♣löpning minst 1 gång/vecka
♣HIIT 1-2 ggr/vecka
♣styrketräning 1-2 ggr/vecka
Jag har inget konkret mål för styrketräningen, utan mer för att ha en stark kropp som orkar med vardagen. Jag kommer börja med att utgå från Olgas bok. Jag känner mig trygg med dessa mål och mitt träningsupplägg men det kommer helt klart att krävas en rejäl insats från min sida. Utgångsnivån är låg så det här är definitivt utanför min bekvämlighetszon. Känns så bra att "vara igång", alla vet att den mentala biten kommer först för att kunna genomföra en förändring. Jag tror att jag är där nu!! Och det riktigt spritter i kroppen av förväntningar/motivation/skräck och förtjusning :-)

2 kommentarer:

  1. Bra mål!! Hejaheja! Kan jag räkna med dig då i mitt lag till stadsloppet? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja gör det! Jag vill jättegärna va med i ditt lag :)
      Du kanske vill springa på lunchen någon dag i februari, när O är ledig :) Inte för att jag hänger med dig, men det är kan ju va kul att jaga och att bli jagad :-P

      Radera