onsdag 1 januari 2014

2014 kapitel 1

Det har gått 18 timmar av det nya året och det har varit ett bra år hittills. Vi vaknade 9.30 (som vanligt) och 11.30 sov vi igen. Denna förkylning tar knäcken på mig! Host, snörvel och tårarna rinner av kliet i halsen. Så jag tycker att jag är ganska positiv när jag säger att året börjat bra. Men det hade kunnat börja sämre :-) En förkylning överlever man. Kl.15 vaknade Maja och nu har hon sovit en timme igen och sover fortfarande. Tröttsamt att fira in det nya året.

Nyårsafton blev kanon! Superb mat lagad från schratch (<-?) av Ida o Cilla. Chevre chaud till förrätt, black & white med hasselbackspotatis till varmrätt och de såserna va himmelska! Nutella semifreddo med macadamianötter och hallon till efterrätt (mitt lilla verk). En trerätters som tog 4 timmar att äta (Va? Var tog den tiden vägen?) men såå väl värd väntan. Tack alla inblandade ♥ Maja va i sitt esse, satt med till bords under förrätten och åt på sin plastfot, sov 1 timme på hela kvällen (under varmrätten, det är min tjej det) och va fascinerad av fyrverkerierna vid 12-slaget som vi tittade på genom panoramafönstret. Hon hade dock inte sällskap av sin lika unga vän Grim som sov sig genom aftonen. Han sov nog fler timmar än vad Maja va vaken :-) gobiten där ♥

2014: ojojoj ja vad ska man tro? Jag ska upp med en målsättning om kropp och knopp, kost och träning. Bildbevis ska tas idag på formen som försvann nånstans när julgodiset klev innanför dörren i december. Muskler ska återfinnas och konditionen ska svettas fram. Sen ska jag njuta av livet med min familj, som bara tycks bli större och större ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar