tisdag 14 januari 2014

Vintercykling

Intervaller, högintensiva, är för jäkla bra när tiden är knapp. Det gäller att passa på när lillskruttan sover eller är nöjd en stund i tex gåstolen. Fredag, måndag och tisdag har jag kört HIIT, 6 intervaller a 20 sek med 1,40 vila mellan. Efter 15 sek bränner det i låren någe nog! Men så jäkla skönt med kort och intensiv träning. Uppvärmd, tränad och nervarvad på 15 min en kvart. Så nu är det svårt med ursäkter ;-) Idag fick jag sällskap och då är det ju sju gånger så roligt! Efter intervallerna körde jag bålstyrka medan min kompanjon satte sig på cykeln. Proteinshake, lite frukt och skitsnack som återhämtning och sen vaknade båda bebisarna på minuten samtidigt och då blev det full fart igen :-) Timing is everything!!

Kvällens frågetecken: stå över eller äta chokladtårta på födelsedagskalajset. Hmm. Har inte riktigt bestämt mig än :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar